Urcand in gat pe Magura Codlei – 29 sept. 2014

Ma apuc repede sa scriu cate ceva despre turele restante, ture micute dar frumusele, ca pe urma ma mananca planificarea celorlalte calatorii de mai mare anvergura si zau ca nu mai am cand sa scriu. Asadar, inainte sa plec de la Brasov aveam eu un target, banal si frustrant in acelasi timp: Magura Codlei. Monstrul ala adormit care domina zona Brasovului prin silueta masiva si impunatoare. Nu reusisem sa ajung peste tot pe unde mi-as fi dorit, dar pe Magura Codlei trebuia sa ajung, stiam ca daca nu merg acum, nu o sa mai fac efortul acesta de la Sibiu. Toate astrele s-au aliniat ca pe teava, avandu-l pe tata la mine, si numai bine ca trebuia o plimbare usurisca si frumoasa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPlecam din Codlea, de undeva de pe o strada din spatele ansamblului bisericii fortificate, acolo unde o intersectie cu indicatoare ne indeamna spre cetatea de pe Magura Codlei si spre Maialul Romanesc (tot nu am reusit sa ajung acolo sa vad care este diferenta)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIn drum, cautand marcajele spre cetate, nu iesim bine din sat (ma rog, orasel), ca dam de o pisi asa blanda si afectuoasa, ca nu pot sa nu stau sa o mangai. Ah, si se intelegea bine cu cateii !

La iesirea din Codlea, marcajul o face brusc spre stanga pe o strada care urca destul de abrupt

OLYMPUS DIGITAL CAMERAStrada urca sustinut si ne aduce intr-un punct de belvedere asupra orasului

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPanorama asupra orasului Codlea, marcat de silueta turnului clopotnita de la biserica fortificata

Intr-un final intram in padure si incepem sa urcam pe un drum forestier, foarte bun de bicicleta in opinia mea. Domina un climat mediteranean si copacii sunt rupti din paduri tropicale. Sau poate am lucrat eu prea mult in ultima vreme, …. cert este ca mi se pare superb totul !

OLYMPUS DIGITAL CAMERASi pentru ca ziua calda si blanda nu ne mangaie cu razele de soare numai pe noi, observam si …

OLYMPUS DIGITAL CAMERABranduseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, … pentru  mine sunt primele branduse de toamna pe care le vad, nici nu stiam ca exista si mai apar branduse toamna, dar uite ca am aflat si ceva nou ! 🙂

Mergem pe o succesiune de drumuri care urca, pana la o intersectie unde viram la stanga spre poiana lui Sulica. Mergem pe o curba de nivel de drum frumos pana ce copacii aplecati ne vestesc aparitia unei poieni undeva in fundalul apropiat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOdata intrati in poiana, poiana lui Sulica asta e mare rau ! Cam greu cu orientarea, dar cu harta in mana iese de o directie buna de traversare a imensitatii de iarba, urmand discret si o sumedenie de poteci care serpuiesc aleator prin iarba.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAInitial ne indreaptam in partea din dreapta sus a poienii, dar acolo descopar un marcaj care se pare ca nu mergea la cetate, asa ca ma reorientez spre stanga, unde cu un ochi de vultur vad un alt marcaj care pare sa duca unde vreau eu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPoiana lui Sulica vazuta din drumul spre cetatea Neagra

Mai mergem pe drum, iesim si in traseul de “creasta” al Magurii Codlei si, dupa niste craci in ochi si scaieti atasati pe toate hainele, ajungem si la niste ramasite arheologice ale cetatii.

OLYMPUS DIGITAL CAMERACetatea Neagra a cavalerilor teutoni de pe Magura Codlei. Cetatea nu este chiar in varful Magurii, ci mai degraba pe o curba de nivel inspre satul Holbav, acolo unde ultimele gospodarii ale satului ajung pana sub poala muntelui care se rasfrange peste ele. Exploram cat se poate cetatea, dar din pacate nu prea se poate explora prea mult la ea, doar cateva ziduri fiind decopertate in mod natural, restul este inca bine infipt sub pamant.

De la cetatea teutonilor plecam pe creasta spre varful Magurii. Stiam ca este o creasta cu oaresce pasaje de catarare, nu teribil de ingusta, dar cu ceva pasaje unde ma intrebam cum o sa-l trec pe tata. Dar pentru ca nu imi faceam probleme pentru mine, stiam ca o sa trecem cu bine de obstacole.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMagura Codlei vazuta dintr-un punct de belvedere intre cetatea teutonilor si varful propriu-zis

Sub punctul de belvedere se gaseste si un pasaj stancos ceva mai problematic, in sensul ca sunt mai multe variante: pe mine ma tenteaza un horn abrupt de descatarat, dar nu l-as baga pe tata pe acolo, macar creier sa am, asa ca dupa ce caut bine marcajul, observ ca acesta ocoleste hornul pe undeva prin dreapta pe o branita un pic expusa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMini-pasajul cu mini-branita putin expusa care se afla in plina creasta de Magura Codlei

Restul traseului pana pe Magura Codlei este o increngatura de vegetatie, ceva stanculite si un urcus atat de abrupt si atat de in gat, de’ imi vine sa-mi iau campii. Si caaaaaaaaald ! Curg apele pe noi ! Noroc ca vedem varful din cand in cand printre crengi sau din punctele de belvedere si stiu ca mult a fost, putin a ramas.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPrin desisul si frunzarisul Magurei Codlei, abrupt dom’le, foarte abrupt

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVedere spre dealurile caselor risipite ale satului Holbav (in fundal Piatra Craiului cu a sa cocoasa mamut marcata de saua Crapaturii)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIn sfarsit pe varful Magura Codlei, varf care pe mine m-a dezamagit insa teribil. Stiam ca este inchis, impadurit si ca nu are panorame, dar chiar asa dom’le, prea detot, prea detot … Mancat, stat la soare, plaja, siesta ….. lipsa de apa, hai sa coboram ca murim de sete !

Pentru coborare vroiam sa o luam initial pe la Piatra Alba, dar cum multe marcaje-s pe varf, dar nici un indicator, am balaurit mai intai prin asa numita Poienita II. Poienita I cica am trecut pe langa ea, dar cine stie unde era, ca eu una nu am vazut-o.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAsadar, ceea ce am identificat pe harta a se numi Poienita II (neinspirat nume total) – oricum era mai fain de stat aici la picnic, decat pe varf, macar aveai ceva deschidere

Gasim marcajele de coborare dupa ce urmez niste dare de poteca prin iarba si vrem sa coboram spre Piatra Alba, ca sa nu ne intoarcem pe acelasi drum. Nici nu stiam ce coborare abrupta ne asteapta, dar nah, acuma cumva trebuia sa ne dam jos de acolo de unde tot noi ne cocotaseram.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPestera aflata undeva in zona varfului Magura Codlei, in traseul ce coboara spre Piatra Alba

Desi am gasit traseul care cobora pe la Piatra Alba, vad foarte greu marcajul, este foarte sters, iar lastarisul prin care ne baga inca de la inceput prin jungla amazoniana imi sopteste ca parca totusi nu as avea chef de balaureala, mai ales cu tata dupa mine care deja era obosit si ma intreba cat mai avem pana jos. “Aaaaaaaaaaa, pai stai asa ca nici nu am inceput coborarea !” Asa ca daca tot vad marcajul vecin, mult mai bun, care duce jos in drumul pe care am venit, abordez varianta cea mai simpla si mai confortabila. Urmeaza o coborare abrupta rau si cu multe serpentine inspre drumul de azi dimineata. Traseul abrupt din varful Magura Codlei ne scoate cam la intersectia mare de drumuri, unul spre poiana lui Sulica, unul spre Codlea, altul tot spre Codlea, dar mai pe ocolite, prin Maialul Romanesc (ala despre care vroiam eu sa aflu atatea !).

Optez pentru varianta un pic mai ocolita spre Maialul Romanesc, asa ca marsaluim pe o curba de nivel, de data aceasta in directie opusa decat cea pe care veniseram. Marcajul pe  care ar fi trebuit noi sa coboram de la Piatra Alba se vede suav la un moment dat, dar merge mai departe in jos pe un fir de vale pe care il vedem impaienjenit de vegetatie. Nu aveam chef de balarii, asa ca vom continua pe drumul larg pe care mergem acum spre Maial.

OLYMPUS DIGITAL CAMERALoc de popas cu multe branduse de toamna, pozate la firul ierbii

OLYMPUS DIGITAL CAMERACoborarea pe un drum lat de culme, drum in care apar si dispar tone de marcaje, de’ nici nu mai stii pe care sa il iei. Aleg totusi sa mergem pe cel care ne scoate cel mai aproape de masina, desi nu mi-era clar care ar fi fost acela, dar incerc sa tin directia usor dreapta, ceva ceva o iesi din asta, asa ca mereu aleg marcajul cel mai din dreapta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIesim in drumul forestier care urca pe Valea Trei Fantani si de acolo mergem pe stradute pe curba de nivel pana la locul cu masina noastra, trecand si pe straduta cu pisica afectuoasa de azi de dimineata, doar ca de data asta pisa nu a mai fost acolo ! Si tot nu m-am lamurit care era treaba cu Maialul, nu mi s-a parut mare diferenta dpdv arhitectural, poate era doar diferenta de etnie. Dar am ajuns insetati nevoie mare la masina si am stins la apa pana nu s-a mai putut.

About AuthenticTravels

My life motto is simple yet comprehensive: “We live only to discover beauty. All else is a form of waiting” (Khalil Gibran, poem ‘The Prophet‘) Background in architecture, historic monuments, and cultural tourism Professionally, during the past 20 years, I’ve focused on issues of cultural heritage and resilience tourism, based on my specialization in historic monuments. I graduated Architecture, then I completed two master programs and a doctorate in the field of both cultural tourism and restoration of historic towns. I became a member of various cultural and touristic organizations, among which the International Council on Monuments and Sites (ICOMOS). Then, at a certain moment, I decided to change the course of my carrier and became a travel writer, editor, and planner (each step at a time). Working in an office was definitely not for me. I needed to have freedom and to be able to explore the beauties of the world (as my motto says, right?). Not only I started to travel more and for longer periods, but I started the travel of my life, through life. Travel writer, editor, and photographer I am part of Arrivedo’s expert travel writers and write neighborhood guides for different hotels worldwide. As part of my professional writing, I’ve produced travel articles in English for Much Better Adventures, Modern Trekker, Adventure Animals, Matador Network, Arrivedo, Inside Himalayas, Activity Fan, and Sonderers. Thus, here it is a list of my published articles in English (by Iuliana Marchian). Also, I have written in Romanian for the Rulotism, Greciadeweekend, LiterNet, Capital Cultural, and National Geographic journals. Thus, here it is a list of my published articles in Romanian (by Iuliana Marchian). Besides, I am part of the Much Better Adventures team and produce regular content on adventure experiences through the Balkans. Eventually, I have joined Arrivedo’s Editors team and I assist other writers in completing their Neighborhood Guides for hotels. Moreover, when writing is not enough and people want to hear more about my experiences, I’ve accepted the challenge of speaking in public about my travels. It was difficult at the beginning, but I’ve gotten used to it now. When you speak about your passions, there’s no limit. I share my experiences of traveling through my talks at Incubator107 and inspire people to discover themselves through travel. My Travel Style – slow, authentic, flexible During my travels, I get in touch with locals through different communities or simply while I am on the road. For the moment, I travel by myself at a slow pace and seek for authentic places, where tourism hasn’t yet commodified the features of the place. This is a reason why I love what traveling brings into my life. I believe that the people I meet aren’t a coincidence. This way I see how every day of traveling adds a brick to my self-development. I consider traveling the best way of personal development, accompanied by the classic cliché ‘out of the comfort zone‘. Through my travels, I want to bring to light human individuality. I consider that everyone has his or her own travel style, authentic, and free of any boundaries.
This entry was posted in Persani. Bookmark the permalink.