Rotocoale la Tigaie – 13 septembrie 2014

Nu mai fusesem de cativa ani in Ciucas si vroiam sa profit de vacanta de studiu la Brasov ca sa ajung mai usor sa vad Tigaile ! Dar sunt atat de obosita si mi-este atat de lene sa fac planuri, incat fac doar bagajul cu gandul sa vad la cat ma trezesc dimineata si in functie de ora imi fac si planul unde sa plec. Spre marea mea mirare ma trezesc destul de devreme si ma tot fatai prin casa gandindu-ma ca ajung prea devreme. Auzi, eu si devreme, teribila combinatie !

Initial ma gandeam sa urc pe valea Berii inca de jos din sosea, dar nestiind cum este drumul, am zis ca mai bine ma duc pe la Muntele Rosu, pe unde stiam eu ca este bine. Asta era insa in amintirile mele de acum n-spe ani de zile, pentru ca intre timp starea drumului s-a agravat drastic, iar astia de la cabana nici nu si-au pus problema sa repare doamne fereste ceva. Groaznic drumul, am crezut ca raman acolo de cel putin 5 ori, am injurat cat in 5 vieti cumulate, mama lor de gropi !

OLYMPUS DIGITAL CAMERASpre marea mea suprindere la Muntele Rosu sunt masini, si inca unele mai joase decat un Logan, ma uit eu cam stramb ca nu inteleg nimica si nu stiu cum au zburat pana acolo, dar in fine, asta este. Echiparea si plecarea pe drumul binecunoscut spre Valea Berii. Depasesc doar un nene neamt pe drum, in rest era liniste si pace pe acolo la ora aia.

In valea Berii ma apuca nostalgia la Fantana lui Ioan. Mamaaaaaaaa, mai exista fantana lui Ioan, acuma cu toate schimbarile de sus de la cabana ! Dar noroc ca s-a construit cabana, dar fantana a ramas ! 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPoza la Fantana lui Ioan, pai cum, mereu cand vin pe aici imi fac o poza

Urc de pe acum pe drumul larg si bine tasat ce merge la cabana Ciucas in varianta hoteliera. Soarele straluceste pe cer, neamtu’ m-a depasit in timpul sedintei mele foto la fantana, dar deja incepe sa fie aglomerat, caci unii mai urca si pe valea Berii direct, iar astazi, nush cum fix cand vin eu, este si maraton, deci sa vezi aglomeratie frate !

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAjung la cabana Ciucas si ma gandeam sa beau un suc sau o cafea, dar la cat de enorma este si la cat de harmalaie este … deja ma las pagubasa, mnoh, mai bine lasa, poate iarna, atunci sa ma bage frigul in cabana, ca norii negrii vad ca nu ma conving sa intru.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAHotel cabana Ciucas la capat de valea Berii

Merg spre varful Ciucas si atat de tare ma napadesc amintirile, incat in loc s-o iau pe marcaj, ma duc la stana, unde odata un cioban se bucura ca i-am adus pozele cu el si oile si unde alt cioban mi-a oferit un buchetel de flori de colt (sssht, sa nu se afle ! nu stia saracul ce face !).  Urc apoi abrupt in poteca iesind sub Tigaile Mari, unde un nene isi ducea copii la munte (am uitat cum ii chema, dar bravo lui).

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVedere din urcarea spre vf. Ciucas pana hat in zare spre creasta Zaganu

OLYMPUS DIGITAL CAMERATigaile vazute din ratacirea mea pe la stana de sub varf

Urc apoi valcelul ce duce in dosul Tigailor si incep sa admir formele, de fiecare data cand vin pe aici, admir si admir si admir ! Este atat de variat si complet si unic totul, incat nu pot sa fac altceva decat sa admir !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERACel putin de cate ori ma uit inapoi si vad ansamblul Tigailor stau si ma uit, de’ tot nu-mi vine sa cred ! Am ajuns la faza aia de contemplare si revelatie, nu-mi mai trebe’ adrenalina, ci doar liniste, pace si frumos ! Si cat de simplu este totul !

Ca urmare daca tot mi-e foame, ma scobor 50 de metrii pe un picior de plai, dar efectiv pe un picior de plai si pe o gura de rai mananc ce am prin traista cu gura cascata la raiul inconjurator. Mah, e bine, e bine rau sa stai, sa nu te grabeasca nimeni si sa faci fix ce te taie capul. Acuma vreau sa zac, zac, acuma vreau sa alerg, alerg, acuma vreau sa mananc, mananc. Sigur, aveam eu un mic stres sa nu vina norii si mai negrii, dar cum relaxarea era mai mare decat stresul, binele a invins ca la Holywood prin rotocoalele Tigailor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA Ajung si in varf, unde bate un vant turbat si oamenii de la check-point ma intreaba ce numar am !? Eu eram infofolita pana in dinti cu baticul, ca ma batea vantul de muream acolo, si aveam fata de concurent ?! :)) Din cauza vantului nu stau prea mult pe varf, doar cat sa fac pozele de rigoare, ca prea frumos ii totul.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVedere spre saua Tigailor de pe varful Ciucas (in fundal culmea Bratocea)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVedere spre ansamblul Tigailor de pe varful Ciucas (in fundal creasta Zaganu-Gropsoarele)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVedere spre Intorsura Buzaului de pe varful Ciucas

Incep sa cobor spre saua Tigailor, alergata de maratonisti, ca ei de mine in nici un caz. Ii incurajez asa cum stiu eu mai bine de la Maraton Apuseni si incerc sa vad ce reactii au: par veseli, desi unul imi zice ca ce s-ar plimba si el cu mine ! :)) Pai cin’ te pune maica sa alergi, amintindu-mi de un panou motivant vazut la un maraton: “adu-ti aminte ca ai dat bani ca sa faci asta !”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAAjung in saua Tigailor si incerc sa vorbesc cu nenea de la check-point. Bate vantul atat de tare, ca nu se aude mai nimica, este un frig naprasnic, asa ca o tulesc si eu la vale, cu maratonisti cu tot. Adevarul este ca inconjurat de atatia alergatori, iti vine si tie sa alergi ca te simti integrat cat se poate de bine.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERALa un moment dat cand ajung pe sub Tigai s-a facut atat de senin si de frumos, incat ma duc pe un alt picior de plai si stau si ma tot uit, la lume, la oi, la nori, la vant, la pietre.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVedere spre Saua Tigailor de sub Tigai, si apoi Tigaile din nou un toata splendoarea lor !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAMaratonisti, poze, grupuri, fluieraturi, am si uitat ca venisem ca sa fiu eu si muntele, cu atata lume in jur mi-am schimbat planurile !

OLYMPUS DIGITAL CAMERALas Tigaile in urma, cam repede daca ma uit la ceas, dar totusi se pare ca am stat peste tot pe unde am vrut si cat am vrut, deci cu timp suficient pentru ce mi-am propus. Si cand cobor spre cabana Ciucas, ma reintalnesc cu nenea cu baieteii, dar buna ziua si dau sa trec. Nop, de data asta nu mai scap, mi se explica frumos ca poate de data asta ma si opresc si stau cu ei, asa ca nah, planuri n-am decat sa ma simt bine, asa ca ma opresc si mancam impreuna ce mai aveam prin rucsac.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMini laculet format in zona cabanei Ciucas (si in poza copii lui nenea)

OLYMPUS DIGITAL CAMERATurma de oi cu fundalul Tigailor in spate: miorita reloaded

Ajunsi la cabana Ciucas vad ca s-a inseninat spre creasta Zaganu si inca este destul de devreme sa cobor la Muntele Rosu, asa ca ma decid sa merg pana spre saua Chirusca, traversarea aceasta de la Cabana Ciucas spre creastea Zaganului fiind foarte vaga in amintirile mele, facuta cel putin acum vreo 10 ani, deci merita din plin repetarea.

OLYMPUS DIGITAL CAMERATrec pe langa o tabara de corturi si in departare se zareste saua Gropsoarele, unde voi ajunge si eu in scurt timp

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAnsamblul Tigailor si varful Ciucas vazute din urcarea spre saua Chirusca

Trec val vartej de saua Chirusca si incep sa urc spre saua Gropsoarelor. As fi stat, dar este urat, vant si frig, asa ca merg, ce sa fac. In zare vad muntii Siriu ……… daaaaa, si acolo vreau sa revin la lacul Vulturilor !

OLYMPUS DIGITAL CAMERAValea Stanii vazuta din urcarea spre saua Gropsoarele

OLYMPUS DIGITAL CAMERACam asa arata urcarea spre La Rascruce, acolo unde drumurile mele se vor indrepta spre cabana Muntele Rosu

OLYMPUS DIGITAL CAMERARascruce de indicatoare unde altundeva decat La Rascruce

La Rascruce este destul de frig si bate vantul, dar panorama asupra varfului Ciucas este superba, asa ca dupa ce caut un loc mai ferit de vant bag alta siesta, de data aceasta fara sa fi mancat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERACa printr-un miracol norii pare-se ca s-au dus de pe Zaganu spre Ciucas, asa ca unde stau eu este cald si bine, sa tot stai dom’le ! Drept pentru care iara stau, tura asta am tot stat, dar a fost atat de bine ! Tura de stat !

Intr-un final ma ajung unii din urma si imi disturba statul, asa ca ma rostogolesc si eu la vale spre Muntele Rosu si ii depasesc val vartej, cu ochii atintiti la ultimele perespective spre varful Ciucas.

OLYMPUS DIGITAL CAMERACoborarea de La Rascruce spre Muntele Rosu

OLYMPUS DIGITAL CAMERACoborand insa putin apare in stanga in sensul de coborare cine alta decat creasta Zaganu-Gropsoarele, apoi in dreapta inca mai domina privirea varful Ciucas cu ale sale Tigai la poale

OLYMPUS DIGITAL CAMERAS-a inseninat si peste varful Ciucas si peste Tigai

OLYMPUS DIGITAL CAMERAApoi urmeaza coborarea spre portiunea infima de padure dinspre Muntele Rosu si traversarea pe langa statia meteo. Deja cobor in goana, ca mi-e o foame, de’ mi s-au lungit toate urechile si ma si cam streseaza coborarea de la Muntele Rosu pe drumul masii. Am mancat regeste la Muntele Rosu, noroc ca eram obosita si nu mi-a trebuit multa mancare, am coborat si drumul ala infect pana in DN1A pe care jur ca nu il voi mai face niciodata (urc pe valea Berii direct), apoi m-am dus la cumparaturi in Brasov.

Concluzia: fain solo pe munte, faci ce vrei, cand vrei, stai cat vrei, mergi cand vrei. Beton, tura de stat ! E clar, am imbatranit, dar nu-i bai, am scos timp bun in caz ca eram ingrijorata, cu stat cu tot ! 🙂

About AuthenticTravels

My life motto is simple yet comprehensive: “We live only to discover beauty. All else is a form of waiting” (Khalil Gibran, poem ‘The Prophet‘) Background in architecture, historic monuments, and cultural tourism Professionally, during the past 20 years, I’ve focused on issues of cultural heritage and resilience tourism, based on my specialization in historic monuments. I graduated Architecture, then I completed two master programs and a doctorate in the field of both cultural tourism and restoration of historic towns. I became a member of various cultural and touristic organizations, among which the International Council on Monuments and Sites (ICOMOS). Then, at a certain moment, I decided to change the course of my carrier and became a travel writer, editor, and planner (each step at a time). Working in an office was definitely not for me. I needed to have freedom and to be able to explore the beauties of the world (as my motto says, right?). Not only I started to travel more and for longer periods, but I started the travel of my life, through life. Travel writer, editor, and photographer I am part of Arrivedo’s expert travel writers and write neighborhood guides for different hotels worldwide. As part of my professional writing, I’ve produced travel articles in English for Much Better Adventures, Modern Trekker, Adventure Animals, Matador Network, Arrivedo, Inside Himalayas, Activity Fan, and Sonderers. Thus, here it is a list of my published articles in English (by Iuliana Marchian). Also, I have written in Romanian for the Rulotism, Greciadeweekend, LiterNet, Capital Cultural, and National Geographic journals. Thus, here it is a list of my published articles in Romanian (by Iuliana Marchian). Besides, I am part of the Much Better Adventures team and produce regular content on adventure experiences through the Balkans. Eventually, I have joined Arrivedo’s Editors team and I assist other writers in completing their Neighborhood Guides for hotels. Moreover, when writing is not enough and people want to hear more about my experiences, I’ve accepted the challenge of speaking in public about my travels. It was difficult at the beginning, but I’ve gotten used to it now. When you speak about your passions, there’s no limit. I share my experiences of traveling through my talks at Incubator107 and inspire people to discover themselves through travel. My Travel Style – slow, authentic, flexible During my travels, I get in touch with locals through different communities or simply while I am on the road. For the moment, I travel by myself at a slow pace and seek for authentic places, where tourism hasn’t yet commodified the features of the place. This is a reason why I love what traveling brings into my life. I believe that the people I meet aren’t a coincidence. This way I see how every day of traveling adds a brick to my self-development. I consider traveling the best way of personal development, accompanied by the classic cliché ‘out of the comfort zone‘. Through my travels, I want to bring to light human individuality. I consider that everyone has his or her own travel style, authentic, and free of any boundaries.
This entry was posted in Ciucas. Bookmark the permalink.

5 Responses to Rotocoale la Tigaie – 13 septembrie 2014

1. Marius says:

Care va sa zica… iesi ceva bun la tigaie (de masterchef/a) ;))

2. Alpinclick says:

Daaaaaaa, sandwich-urile cu ochii la Tigai sunt cele mai gustoase ! Trebuie incercat !

3. ilseparatio9 says:

foarte frumoase pozele. imi place blogul tau, felicitari. 🙂

4. Alpinclick says:

Multumesc, sunt intr-adevar niste locuri minunate, pozele nici nu aveau cum sa iasa altfel !

5. Anonymous says:

important e sa simtzi vibratia ,freamatul locurilor sa intri in rezonanta cu ele sa te contopesti in ele in tabloul momentului…sa traiesti acea clipa….in fond cu asta ramai…. 🙂