Traversare Bucsoiu – Omu – Clincea – 22 iunie 2014

Nu mai fusesem de un cincinal in Bucegi, asa ca am zis ca daca tot sunt prin zona vara asta sa profit de oportunitate si sa imi revad dragii mei Bucegi. Nu conta ce traseu faceam, important era sa revad locuri dragi si sa imi amintesc cum erau, cam melancolic teoretic, dar practic atat de linistitor si reconfortant.

Reusesc sa ajung in Busteni cu un microbuz, ca trenul avea intarziere, bagam un taxi pana la Gura Diham, ca n-am chef de marsuri prelungite si matinale pe deasupra si urcam pe celebra “panta prostului“. Mie mi-e draga panta asta, marcheaza inceputul oricarui traseu montan spre culmile inalte, dar ce-i drept cam adesea o gasesti plina de pantofari cu burtile revarsandu-se peste tot … deci isi cam merita numele, fara suparare.

La Poiana Izvoarlor ajungem cat ai zice peste. Mi-era dor sa revad locuri dragi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Cabana Poiana Izvoarelor este inca acolo (aia noua, ca aia veche parca era mai primitoare), de regula intram sa mancam iarna aici, dar acum am chef de antrenamente pe Bucsoiu ! Si pe deasupra este vara :))

Trecem de Pichetul Rosu si ne indreptam spre Prepeleac, trecand prin poiana Bucsoiului, unde a aparut si o bancuta in memoria lui Traian Murgilas (decedat in ultimii ani pe valea omonima). Sa ma mai intreb de ce am asa oroare de valea asta ?!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Ceata deasa coboara insa destul de jos, vorba aia pana aproape in poiana Bucsoiului (si eu care aveam chef de panorame de pe creasta Bucsoiu !)

Incet, dar sigur trecem de Prepeleac si o luam in sus pe monstrul adormit al Bucsoiului. Macar ca urc abrupt si castig altitudine repede, dar totusi este sinistru urcusul prin balariile alea. Nu prea am auzit pe cineva sa simpatizeze urcusul asta, desi daca ai avea vreo tentativa, perioada anului care iti ofera si rododendronii infloriti ar fi cea mai buna varianta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Si chiar si cu urcusul asta ar fi fost simpatic daca era mai putina ceata !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Fete, braie, pante, creste, portite, nu tu o capra, un cerb ceva ! Macar o codita de ursulet !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Ajungem la bifurcatia cu Brana Caprelor, pe unde l-am dus si pe tata ! Poate cand mai duc pe cineva sa mai refac si eu traseul asta, ca e super, nu de alta !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Si de la Brana Caprelor pana pe vf. Bucsoiu nu am mai inteles nimic, adica am intrat in ceata si la propriu si la figurat. Acum 10 ani cand facusem prima oara acest traseu la fel a fost si acuma iar, bai, ceva e in neregula cu mine – numai ceata prin pe Bucsoiu ! :))

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Si totusi, sa marchez momentul “io la munte” = io pe varful Bucsoiu

De pe Bucsoiu iarasi zburam spre Omu prin ceata, fara capre, fara panorame si fara chef. Ba da, mi-era foame, numai ciorbe visam !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Ne retragem pentru un ceai la statia Meteo de la Omu … si uite asa ciorbele mele s-au concretizat intr-o conserva de peste, ca muream de foame pana sa ajung la cabana si baietii se tot lungeau la vorba, ce sa le faci, si ei ca fetele la barfa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Daca tot nu am intrat in cabana, trecem totusi sa ii fac poza clasica de varful Omu

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Vedere de la varful Omu spre valea Morarului

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Vedere de la varful Omu spre varful Costila

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Vedere de la varful Omu spre valea Gaura

Coborarea o vom face pe partea cealalta spre Bran, prin Turnurile Tiganesti si rododendronii de pe Clincea. Cred ca este una dintre cele mai frumoase coborari care se pot face de la Omu inspre Bran, cu un traseu variat, combinat si plin de privelisti superbe.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Tropa tropa pana pe varful Scara, cu opririle de rigoare in saua Hornurilor Malaiesti

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Asta este Hornul Mic, pe aici m-am dat cu schiurile acum 10 ani, acum nu stiu daca as mai face nebunia asta – nu nebunia sa ma dau pe hornuri, asta as face-o oricand, ci nebunia de a mai cara schiurile pana aici. Morala: trebe’ porter, ca si asa sunt in pregatiri cu Nepalul !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Varful Omu este in ceata, dar cam asa ar fi trebuit sa se vada dinspre varful Scara

Ajungem si pe varful Scara, totul este la superlativ ca de obicei, de cate ori revin pe aici sunt in al noualea cer. Acum cred ca ajunsesem intr-al zecelea deja ! Valea Ciubotei este superba, absolut mirifica !

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Valea Ciubotea vazuta din zona varfului Scara

Incepem coborarea prin Turnurile Tiganesti, intotdeauna fascinante si pline de farmec. Eu una nu am fost vreodata pe aici (si am fost de destule ori) sa spun ca m-am plictisit. Si pe alte trasee ma mai si plictisesc, dar prin Turnurile Tiganesti niciodata.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Ajungem aproape de refugiul Tiganesti si incep campurile, ba nu lanurile de rododendroni.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Roz de rododendron spre valea Ciubotea

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Roz de rododendron spre Clincea (bine, era nor si nu se vede atat de intens rozul, dar era plin frate)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Micutul mare refugiu din Tiganesti. Parca tot mai bine era cu cortul !

La refugiu stau sa imi pun tonele de genunchiere pentru coborarea care va sa vina. Avand in vedere ca am facut toata tura in vreo 10 h, am bagat ceva material la vale, dar nu ma dureau genunchii, cat ma dureau talpile.

Coborarea pe Clincea frumoasa insa ca de obicei, este special Bucegiul pe aceasta parte a Branului, este frumos si simplu, pe cand abruptul bucegean este intortocheat si complicat ! Depinde de starea de spirit care varianta o preferi, amandoua sunt interesante la un moment dat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Tiganii au urcat pana aproape sus in creasta sa culeaga rododendron, asa ca nu suntem singurii care misunam pe acolo, e deja aglomeratie mare.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Clasica poza cocotata in portita Clincei – am si eu locurile mele fixe in care ma pozez de cate ori trec pe acolo

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Abrupturi semete se suprapun si inspre varful Scara, care este hat in fundal

In fata noastra continuam sa coboram cu dragul de Crai in fundal

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Ajungem intr-o poiana, care nu mai stiu cum se numeste, de unde niste nenii ne preiau si ne duc ei pe un nemarcat mai scurt fix jos in vale, de’ iesim aproape de unde iese strada Clincea din sat in padure. Cu ocazia asta am aflat si unde duce defrisatura aia care se vede ca urca in gat in fata ta la o bifurcatie de drumuri forestiere. Bine, noi nu am urcat-o in gat, dar am coborat-o la fel de in gat.

In Bran, prindem ultimul autobuz spre Brasov, si cel mai important este  ca am inteles ca intuitia mea este inca o data foarte corecta. Mi s-au confirmat lucruri pe care le banuiam, dar care stateau ascunse sa mocneasca ele la un moment dat. Stie universul de ce ! 🙂

About AuthenticTravels

My life motto is simple yet comprehensive: “We live only to discover beauty. All else is a form of waiting” (Khalil Gibran, poem ‘The Prophet‘) Background in architecture, historic monuments, and cultural tourism Professionally, during the past 20 years, I’ve focused on issues of cultural heritage and resilience tourism, based on my specialization in historic monuments. I graduated Architecture, then I completed two master programs and a doctorate in the field of both cultural tourism and restoration of historic towns. I became a member of various cultural and touristic organizations, among which the International Council on Monuments and Sites (ICOMOS). Then, at a certain moment, I decided to change the course of my carrier and became a travel writer, editor, and planner (each step at a time). Working in an office was definitely not for me. I needed to have freedom and to be able to explore the beauties of the world (as my motto says, right?). Not only I started to travel more and for longer periods, but I started the travel of my life, through life. Travel writer, editor, and photographer I am part of Arrivedo’s expert travel writers and write neighborhood guides for different hotels worldwide. As part of my professional writing, I’ve produced travel articles in English for Much Better Adventures, Modern Trekker, Adventure Animals, Matador Network, Arrivedo, Inside Himalayas, Activity Fan, and Sonderers. Thus, here it is a list of my published articles in English (by Iuliana Marchian). Also, I have written in Romanian for the Rulotism, Greciadeweekend, LiterNet, Capital Cultural, and National Geographic journals. Thus, here it is a list of my published articles in Romanian (by Iuliana Marchian). Besides, I am part of the Much Better Adventures team and produce regular content on adventure experiences through the Balkans. Eventually, I have joined Arrivedo’s Editors team and I assist other writers in completing their Neighborhood Guides for hotels. Moreover, when writing is not enough and people want to hear more about my experiences, I’ve accepted the challenge of speaking in public about my travels. It was difficult at the beginning, but I’ve gotten used to it now. When you speak about your passions, there’s no limit. I share my experiences of traveling through my talks at Incubator107 and inspire people to discover themselves through travel. My Travel Style – slow, authentic, flexible During my travels, I get in touch with locals through different communities or simply while I am on the road. For the moment, I travel by myself at a slow pace and seek for authentic places, where tourism hasn’t yet commodified the features of the place. This is a reason why I love what traveling brings into my life. I believe that the people I meet aren’t a coincidence. This way I see how every day of traveling adds a brick to my self-development. I consider traveling the best way of personal development, accompanied by the classic cliché ‘out of the comfort zone‘. Through my travels, I want to bring to light human individuality. I consider that everyone has his or her own travel style, authentic, and free of any boundaries.
This entry was posted in Bucegi. Bookmark the permalink.