Cu bicla’ numai cu munti in fundal – 11 mai 2014

Venise randul la inca o tura de bicicleta ! Cu skiul nu prea am avut eu chef anul asta, din lipsa zapezii pana acum in ajunul verii, din lipsa achizitionarii unui echipament mai performant si mai usor, din lipsa provocarilor (ca daca schiez eu vreau sa schiez valea Costilei, nici mai mult nici mai putin, ce mama ei), in fine ….. cu alte cuvinte, ultima mea dragoste alpinismul este mai puternica decat dragostea veche pentru schi. Se mai schimba omul in timp, se mai schimba sentimentele, se mai schimba pasiunile, dar ramane scheletul: dragostea pentru natura si dragostea de a calatori. Buuuuuun, deci cand doi se bat al treilea castiga, asa ca intre alpinism si ski am ales week-end-ul trecut bicicleta ! :)) Logic, nu ?! Era de asteptat ! 🙂

Marius vrea sa mergem pe undeva pe langa Medias sa investigam si acolo care-i treaba cu bisericile fortificate. Zis si facut ! Ginisem de mult cateva sate din zona, iar amintirile mele de acum vreo 10 ani de cand fusesem pe la Tapu erau inca destul de vii (ma rog, cu scleroza de rigoare !). Ca niciodata reusim sa plecam la 8.30 a.m. din Sibiu, sa nu-mi vina a-mi crede ochilor, ma lalaisem si vorba aia nici nu mancasem, ca aveam si ceva probleme tehnice la bord din noaptea precedenta. Infulec in graba niste afine pentru efectul lor secundar si sper sa-mi tina naibii astea de foame ! Drastica iluzie, mai ales ca nu-s vegetariana ! Muream de foame in 3 h de pedalat !

Ajungem val vartej la Seica Mare, dam biclele jos de pe masina si nici nu le mai umflam ca Marius vrea deja sa plecam la drum. Se pare ca zacea in amandoi o mare nevoie de zburdat pe bicicleta, mai ales ca pentru mine ultima tura de bicla de acum doua luni lasase amprente cam adanci in muschii mei de la gat (am uitat numele tehnic, ceva cu “o” …).

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAnsamblul bisericii fortificate din Seica Mare (in spatele altarului se vede in poza si o inscriptie veche)

De la biserica fortificata din Seica Mare plecam putin pe drumul principal de Sibiu -Medias, dar cum iesim din sat incepem sa urcam la stanga pe un drum frumos de tara, departe de traficul aglomerat, departe de lume, departe de griji si fooooooarte departe de doctoratul meu ! :)) Pe drum mai urca o caruta cu un porc inauntru, toti (inclusiv porcul) mergand spre Seica Mica, ca si noi de altfel. Faina companie, ce sa zic, numai ca noi mergem mai repede decat calul cu caruta !

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPe jos, pe bicicleta sau in caruta trasa de cal ! Cred ca cel mai fain era de porc, care statea ca un bazat in spate in caruta, pentru el fusese inaugurat de fapt toata aceasta excursie cu caruta !

OLYMPUS DIGITAL CAMERAUrcam ce urcam pe drum, in spate lasam privelisti mirobolante spre Fagarasi, iar in fata dam in niste sleauri cat China si pline cu namol. Eh, nimic nou sub soare, daca ne place off-road-ul asta este pretul, nicidecum scump pentru ce neastepta la Seica Mica.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAjungem si in saua dealului care desparte valea pe care se gaseste Seica Mare de valea cu Seica Mica si vedem hat in zare si prima noastra destinatie. De aici incolo ne asteapta o coborare lungaaaaaaaaaaa si fainaaaaaaaaaaaaaa, dar ne mai asteapta si niste caini care pazesc o turma de oi agatata pe sus pe pantele dealului.

OLYMPUS DIGITAL CAMERACoboram, cainii latra, noi coboram, cainii iarasi latra, noi tot coboram, cainii se plictisesc sa mai latre, noi tot coboram, cainilor le e prea lene sa coboare pana la noi, si noi tot coboram. precum spuneam, faina rau coborarea !

Ajungem si in Seica Mica si auzim niste manele duduind pe un geam, mai vedem niste puradei jucandu-se in glodul de afara, mai dam binete pe la satenii care se uita foarte mirati la noi ! “De unde or mai fi aparut si astia pe biciclete aici in fundul satului nostru ?!”

OLYMPUS DIGITAL CAMERAErau 5 puradei, dar pe doi am reusit sa ii intimidez si au fugit, n-au vrut sa stea in poza si de fapt nici nu cred ca stiau saracii ce este aia “poza” !

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMergem prin sat, intrebam unde gasim cheia de la biserica fortificata si ni se indica o tinta cat se poate de mobila: nenea ala care plimba vacile pe ulita ! Nenea cu vacile nu mai era pe ulita, coborase la pod, dar l-am ginit noi !

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMarius cu nenii sateni de vorba in Seica Mica

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAnsamblul bisericii fortificate de la Seica Mica ne-a lasat cu gurile efectiv cascate inca de pe dinafara. N-are decat vreo doua turnuri vizibile care participa la configurarea siluetei, dar si un altar foarte suprainaltat ca element de fortificare si pe deasupra si cireasa de pe tort – curtea fantanii, cu rol de asemenea defensiv, fiind o barbacana unicat in Transilvania (barbacana fiind o lucrare de fortificatie care protejeaza intrarea unei cetati, in cazul de fata intrarea in biserica intr-una din fazele sale de constructie, pana la extinderea cu alte ziduri de fortificatie).

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA Si barbacana unicat care se gaseste intre turnul de vest al bisericii si turnul clopotnita (tot in vestul bisericii, dar detasat de aceasta)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAEvident ca ne-am cocotat si in turn, nu de alta, dar nu puteam sa plec de acolo fara sa fac poze la curtea fantanii de sus

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVedere din turnul de vest al bisericii spre satul Seica Mica (destul de mare de altfel)

Din Seica Mica urcam pe un drum, abrupt rau detot, in gat practic, dar care ne rasplateste numaidecat cu o perspectiva superba asupra satului.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOdata ajunsi in varful dealului nu mai avem cine stie ce de urcat, si doar de luptat sa nu cadem cu roata in santurile de pe drum ! Si drumurile astea de caruta au o adevarata tehnica de mers, eu m-am specializat mai ales pe partea de injuraturi cand imi pierd echilibrul si nimeresc cu roata intr-un sant !

OLYMPUS DIGITAL CAMERADrumul nostru va face de fapt un mare S pe coama acestui deal, nu de alta dar din cauza lanului de grau zice Marius, nu putem sa o taiem drept spre satul Tapu, asa ca tot mergem pe langa lan, pe langa ogor, pe langa ce nimerim si noi pe acolo.

OLYMPUS DIGITAL CAMERANumai prin lan nu mersesem cu bicicleta, asa ca am urmat drumul cu ocolisuri multe si dese, ca sa nu ne apucam si de agricultura !

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIncepem sa coboram pe ceva ce pare a fi drum, dat fiindca se pot vedea doua urma de caruta fin trasate pe iarba, atata tot.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA Coborarea pe ceva ce pare drum dupa cele doua urme

Urmeaza multe alte S-uri, pe langa ogor, pe langa padure, printre ogor si padure, pana la urma tinem liziera padurii care ne va scoate apoi spre satul Tapu. Mai urcam, mai coboram, apoi gasim un sleau care ne coboara abrupt intr-o ultia secundara din Tapu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERALa faza cu sleaul foarte abrupt si cu galme eu servesc per pedes traseul, Marius e mai smecher ca mine si se da pe bicla, dar eu nu sunt foarte convinsa ca imi doresc o asemenea experienta !

OLYMPUS DIGITAL CAMERALa crasma din sat, ma rog la magazinul mixt, dar care are cam acelasi rol, agatam un nene intrebandu-l cum putem sa ajungem sus la biserica fortificata de pe deal. Drept pentru care ne agata el pe noi mai departe si in loc sa ne duca pe drumul normal, pe unde am fi mers si noi pe biciclete, face pe ghidusul cu noi si ne duce pe o potecuta cu iarba cat casa pe unde nu spun cum cosim iarba cu spitele de la bicicleta ! Deci pana la urma ne apucam si de agricultura !

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMarius cu nenea de la magazinul mixt din sat

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIn poza de jos si cea de sus este ansamblul bisericii fortificate din Tapu (pentru poza numai cu biserica a trebuit sa fac catarari pe peretele de incinta al fortificatiei si sa pozez printr-o gura de tragere pentru arcuri sau pusti)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIn satul Tapu se duce nenea cu Marius sa caute cheia de la biserica, nema’ cheie, cine dracu vine sa viziteze asa ceva, asa ca raman cu buza umflata, dar macar cu poza facuta pe “gaura cheii”, sau ma rog gaura pustii din zid !

Din satul Tapu vom continua spre Sorostin cativa kilometrii pe sosea ! Acesti kilometrii mie mi se par interminabili, una la mana ca eram cam lesinata de foame, doi la mana ca pe asfalt cauciucurile mele sunt prea groase si au o priza fantastica, trei la mana ca nu e plat asa cum imi zicea Marius, ci in panta usoara, dar continua, si iarasi frecarea rotilor mele cu asfaltul este atat de mare, incat trebuie sa lupt de doua ori mai mult.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAAjungem insa si in Sorostin unde ne benoclam si noi prin centru, unde totul este numai liniste si pace, intr-o duminica dupa-masa evident !

OLYMPUS DIGITAL CAMERABiserica din satul Sorostin, n-am reusit sa aflam daca avusese si fortificatie sau nu

Imediat ce iesim din satul Sorostin, o luam in stanga sus pe un drum, iarasi abrupt ca in gat, si pe la soare pe deasupra si cu gropi cat China, dar care ne va duce la niste panorame superbe spre Fagarasi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPe masura ce capatam altitudine (cat poa’ sa fie altitudinea unui deal !), avem panorame din ce in ce mai frumoase si pe deasupra spre 3 masive montane care se vad din zona: Apusenii, Cindrel/Lotrului si Fagarasii !

OLYMPUS DIGITAL CAMERAGratie unor probleme tehnice eu urc mai incet si abia astept sa ma vad infulecand pestele ala din conserva, dar stiam eu ca trebuie sa fie un loc cu vedere la Fagarasi, stiam eu ca-s ei acolo undeva dupa colt, simteam eu ca ma asteapta !

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVedere spre muntii Cindrel si Lotrului de la locul de picnic

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVedere spre muntii Fagarasi de la locul de picnic

Dupa un picnic copios, urmat de o siesta pe masura privelistii cu ochii atintiti la Fagarasi, o luam si noi din loc, sub amenintarea lui Marius ca aici undeva jos imediat coboram spre Seica Mare inapoi. Nu vrem de fapt sa terminam tura asa de repede, mai ales ca imi recapatasem si eu fortele dupa ce luasem la ghiozdan, ca cu afinele de dimineata nu rezistasem decat 20 km. Acum aveam energie cat sa mai fac inca o tura integral.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVom continua de acum inainte mai mult prin paduri de o frumusete rara, cum numai pe aici prin podisul Transilvaniei gasesti, desi noi eram undeva mai pe la extremitatea geografica a acestei forme de relief. Alegem sa nu mai coboram pe primul drum la vale spre Seica Mare, ci sa o luam pe ocolite pe curba de nivel si pe culmea dealului ca sa mai prelungim traseul cat putem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERALa casuta de hranit caprioarele ! Aveam si ochii umezi ! 😛

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIn padure am remarcat foarte multe amenajari pentru caprioare cu fan si pe deasupra pentru prima oara am vazut cum le puneau padurarii in varful unei tepuse bucati de sare ca sa linga. Foarte interesant, am ramas foarte impresionata, dar in ciuda impresiilor mele nu am vazut nici un fundulet alb de caprioara de data aceasta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAIn schimb am vazut nenumarate tribune care cred ca serveau la ochit si impuscat ceva, Marius zice ca mistretii, sper si eu ca nu caprioarele.

OLYMPUS DIGITAL CAMERADrumul prin padure a fost foarte alambicat, ca nu mai fusese creat de Marius pe GPS, dar avand harta incarcata pe aparat ne puteam da seama cand ne departam de culmea dealului sau nu. Partea cea mai interesanta au constituit-o penele mele, ca daca nu mai facusem pana de ceva vreme, era cazul sa fac 3 pene intr-o tura: una am reparat-o cu petic, la a doua pana nu a mai avut Marius chef sa opereze camera si i-a bagat doar un spray d-ala care teoretic se solidifica in interiorul camerei, a treia pana slava domnului ca am facut-o langa masina ! Acuma sunt cu bicla pe geanta !

Si inainte sa coboram spre Seica Mare, intre doua pene deci, ne impiedicam in drum de un nene care dormea saracul in timp ce isi pazea turma de capre si ieduti mici mici detot de o luna de zile cica.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAMarius cu nenea cu caprele: momente memorabile !

Continuam pe culmea dealului si tot tinand drum forestier dupa bifurcatie dupa alt drum forestier, iesim pana la urma in saua prin care trecusem de dimineata dintre Seica Mare si Seica Mica. De data aceasta vom cobora inapoi spre Seica Mare, constatand ca parca este mai mult noroi decat de dimineata, dar insuficient pentru a ne fura bucuria coborarii, dar suficient pentru a fi nevoie sa facem baie la biciclete la fantana din sat !

OLYMPUS DIGITAL CAMERALa spalat bicicletele la fantana din sat ! Evident ca se uita toata lumea la noi !

OLYMPUS DIGITAL CAMERASi in incheiere, calutii pe care i-am vazut in satul Tapu si ala micu dupa ce am vorbit cu el se tinea scai dupa mine, pacat ca nu am balcon, ca l-as fi luat acasa ! :))

About AuthenticTravels

My life motto is simple yet comprehensive: “We live only to discover beauty. All else is a form of waiting” (Khalil Gibran, poem ‘The Prophet‘) Background in architecture, historic monuments, and cultural tourism Professionally, during the past 20 years, I’ve focused on issues of cultural heritage and resilience tourism, based on my specialization in historic monuments. I graduated Architecture, then I completed two master programs and a doctorate in the field of both cultural tourism and restoration of historic towns. I became a member of various cultural and touristic organizations, among which the International Council on Monuments and Sites (ICOMOS). Then, at a certain moment, I decided to change the course of my carrier and became a travel writer, editor, and planner (each step at a time). Working in an office was definitely not for me. I needed to have freedom and to be able to explore the beauties of the world (as my motto says, right?). Not only I started to travel more and for longer periods, but I started the travel of my life, through life. Travel writer, editor, and photographer I am part of Arrivedo’s expert travel writers and write neighborhood guides for different hotels worldwide. As part of my professional writing, I’ve produced travel articles in English for Much Better Adventures, Modern Trekker, Adventure Animals, Matador Network, Arrivedo, Inside Himalayas, Activity Fan, and Sonderers. Thus, here it is a list of my published articles in English (by Iuliana Marchian). Also, I have written in Romanian for the Rulotism, Greciadeweekend, LiterNet, Capital Cultural, and National Geographic journals. Thus, here it is a list of my published articles in Romanian (by Iuliana Marchian). Besides, I am part of the Much Better Adventures team and produce regular content on adventure experiences through the Balkans. Eventually, I have joined Arrivedo’s Editors team and I assist other writers in completing their Neighborhood Guides for hotels. Moreover, when writing is not enough and people want to hear more about my experiences, I’ve accepted the challenge of speaking in public about my travels. It was difficult at the beginning, but I’ve gotten used to it now. When you speak about your passions, there’s no limit. I share my experiences of traveling through my talks at Incubator107 and inspire people to discover themselves through travel. My Travel Style – slow, authentic, flexible During my travels, I get in touch with locals through different communities or simply while I am on the road. For the moment, I travel by myself at a slow pace and seek for authentic places, where tourism hasn’t yet commodified the features of the place. This is a reason why I love what traveling brings into my life. I believe that the people I meet aren’t a coincidence. This way I see how every day of traveling adds a brick to my self-development. I consider traveling the best way of personal development, accompanied by the classic cliché ‘out of the comfort zone‘. Through my travels, I want to bring to light human individuality. I consider that everyone has his or her own travel style, authentic, and free of any boundaries.
This entry was posted in Podisul Tarnavelor. Bookmark the permalink.

2 Responses to Cu bicla’ numai cu munti in fundal – 11 mai 2014

1. Anonymous says:

Asa e faina zona!

… nu ma pot abtine … dar probabil ca se uita lumea la tine ciudat pentru ca iti speli angrenajul in locul din care beau animalele lor apa. 😦

2. Alpinclick says:

Biclele nu le-am bagat acolo, ci le-am tinut atarnate desupra fantanii ca sa facem muschi. Oricum la cat de murdara era apa, nu cred ca se vedea o diferenta, ca si eu m-am gandit la ac. lucru intitial.